Владимир Владимиров Георгиев
Община Самоков
Стая 315
Тел. 0722/6 66 66
E-mail: mayor@samokov.bg
Образование:
Висше юридическо ЮЗУ „Неофит Рилски”-Благоевград
Основател на първото адвокатско дружество в гр.Самоков
Обществена дейност:
Член на УС на „Ен Ефект”
Заместник председател на Асоциация „Общински гори”
Заместник председател на Областен съвет за развитие на Югозападния район
Представител на НСОРБ в Националния съвет по туризъм
Член на ПК по „Местни финанси, икономически дейности и туризъм” при НСОРБ
Общински съветник 2007-2011 г.
Награди:
“Кмет на годината в Софийска област” за 2012 г.
“Политик на 2011” – в-к „Седмица”
Семейно положение: Женен, с 2 деца.
Роден на 26.11.1973 г.
Приемно време: Петък от 13.00 ч. до 16.00 ч.
Записване за приемния ден: Четвъртък от 09.00 ч. до запълване на графика.
Приемният ден на кмета на община Самоков се провежда във петък от 13.00 до 16.00 часа, записването се извършва в четвъртък на телефон 0722/66666 от 09.00 до изчерпване на бройката за прием. В рамките на един приемен ден могат да бъдат записани максимум 12 души. Желателно е при записването гражданите да съобщават въпроса, който желаят да поставят пред кмета, както и телефон за обратна връзка. Кметът на община Самоков може да прецени, че поставеният въпрос е от компетентността на заместник-кмет, и да насочи гражданина за среща със съответния заместник-кмет или директор на дирекция. Граждани, които вече са получили отговор от кмета на поставен от тях въпрос, няма да бъдат записвани за приемен ден на кмета по същия въпрос.
Правомощия на административния орган:
Кметът на общината:
1. ръководи цялата изпълнителна дейност на общината;
2. насочва и координира дейността на специализираните изпълнителни органи;
3. назначава и освобождава от длъжност заместник-кметовете на общината, кметските наместници, ръководителите на звената на издръжка от общинския бюджет, началниците и служителите в общинската администрация, с изключение на тези по чл. 46, ал. 1, т. 4, налага предвидените от закона дисциплинарни наказания;
4. отговаря за опазването на обществения ред, като за осигуряването му издава писмени заповеди, задължителни за началниците на съответните структури на Министерството на вътрешните работи;
5. организира изпълнението на общинския бюджет;
6. организира изпълнението на дългосрочните програми;
7. организира изпълнението на актовете на общинския съвет и внася в общинския съвет отчет за изпълнението им два пъти годишно;
8. организира изпълнението на задачите, които произтичат от законите, от актовете на президента на републиката и на Министерския съвет;
9. възлага изпълнението на свои функции на кметовете на кметствата и районите, координира и осъществява контрол за целесъобразността и законосъобразността при тяхното изпълнение. Осъществява контрол по законосъобразността на актовете и действията на кметовете при изпълнение на техните правомощия и налага предвидените административни наказания;
10. поддържа връзки с политическите партии, обществените организации и движения, както и с други органи на местното самоуправление в страната и в чужбина;
11. председателства съвета по сигурност;
12. възлага или разрешава изработването на устройствени планове и техни изменения за територията на общината или за части от нея и одобрява определени устройствени планове при условията и по реда на Закона за устройство на територията, както и организира изпълнението им;
13. изпълнява функциите на длъжностно лице по гражданско състояние. Той може да възлага тази функция с писмена заповед на кметовете на кметствата, в които се поддържат регистри за гражданското състояние, кметските наместници и на други длъжностни лица от общинската администрация;
14. представлява общината пред физически и юридически лица и пред съда;
15. осигурява организационно-техническото обслужване на общинския съвет и участва в заседанията му с право на съвещателен глас;
16. утвърждава устройствения правилник на общинската администрация;
17. изпраща на общинския съвет административните актове, както и договорите и техните изменения и допълнения, издадени в изпълнение на актовете, приети от съвета, в тридневен срок от издаването или подписването им;
18. оказва съдействие на етажните собствености и техните управителни органи при условията и по реда на Закона за управление на етажната собственост.
(2) В изпълнение на своите правомощия кметът на общината издава заповеди.
(3) Заповедите по ал. 1, т. 4 могат да се обжалват от началниците на съответните структури на Министерството на вътрешните работи пред областния управител в тридневен срок, като обжалването не спира изпълнението. Заповедите на областния управител се съгласуват с министъра на вътрешните работи и не подлежат на обжалване.
(4) Кметът на общината в случаите, определени от закона, изпълнява и функции, възложени му от централните държавни органи.
(5) Кметът на общината представя пред общинския съвет програма за управление за срока на мандата в тримесечен срок от полагането на клетвата. Програмата съдържа основните цели, приоритети, дейности, сроковете за изпълнение и очакваните резултати. Кметът на общината представя пред общинския съвет годишен отчет за изпълнението на програмата в срок до 31 януари.
Области на политика, в който са правомощията на органа:
Съгласно закона местното самоуправление се изразява в правото и реалната възможност на гражданите и избраните от тях органи да решават самостоятелно всички въпроси от местно значение,които законът е предоставил в тяхна компетентност в определени сфери. Гражданите участват в управлението на общината както чрез избраните от тях органи, така и непосредствено чрез референдум и общо събрание на населението.
Области на политика в обхвата на правомощията на местната власт и дефиниции, съгласно ЗМСМА:
Законът е предоставил в компетентност на гражданите и избраните от тях органи да решават самостоятелно всички въпроси от местно значение в следните сфери:
– общинското имущество, общинските предприятия,общинските финанси, данъци и такси, общинската администрация;
– устройството и развитието на територията на общината и на населените места в нея;
– образованието;
– здравеопазването;
– културата; благоустрояването и комуналните дейности;
– благоустрояването и комуналните дейности;- социалните услуги;
– опазването на околната среда и рационалното използване на природните ресурси;
– поддържането и опазването на културни, исторически и архитектурни паметници;
– развитието на спорта, отдиха и туризма.
Кметът на общината е едноличен орган на изпълнителната власт с обща компетентност. Той има право да разглежда и решават всички, или почти всички въпроси на държавното управление на територията на съответната община, като издава актове във всички области на изпълнителната дейност. Кметът на общината изпълнява и функции, възложени му от централните държавни органи, в случаи, определени от закона.
Като орган на местното самоуправление отделни закони му предоставят специална компетентност в определени области, например : Териториално устройство/Административно териториално устройство, Образование, Социални дейности и др. Така той се явява изпълнителен орган не само с властнически правомощия, произтичащи от местното самоуправление, но и с държавно властнически правомощия. Съгласно Закона за администрацията правомощията на кмета на общината се определят със закон.
Прегледът на националното законодателство показва, че на практика органите на местно самоуправление имат функции с широк секторен обхват, представен в следния класификатор:
Приоритети на административния орган:
СТРАТЕГИЧЕСКА ЦЕЛ №1:
СТРАТЕГИЧЕСКА ЦЕЛ №2:
СТРАТЕГИЧЕСКА ЦЕЛ №3: